2. 8. – 9. 8. 2024
11. ročník kurzů interpretace staré hudby na zámku v Kuníně.
O kursu
Lektoři a sólové třídy
Komorní třídy
Kursovné
Harmonogram
Koncerty
Ubytování a strava
PŘEDREGISTRACE
Kontakt
Kurs je určen pro aktivní účastníky z řad profesionálů, studentů specializovaných hudebních škol i zkušenějších amatérů s předchozími zkušenostmi se starou hudbou. Aktivní účast je možná také pro hráče na moderní nástroje s vážným zájmem o hudbu starších stylových období.
Pasivní účast je vhodná pro kohokoliv, kdo se zajímá o barokní a renesanční hudbu a její provozovací praxi. Pasivní účastník může sledovat výuku v libovolných třídách a má vstup na koncerty zdarma.
Pro učitele základních a středních škol nabízíme navíc získání certifikátu za účast odpovídající požadavkům akreditace v rámci systému DVPP MŠMT. Přesnou kalkulaci a harmonogram náplně v rámci programu DVPP připravíme individuálně na základě předchozích zkušeností účastníka. Pro více informací nás kontaktujte na musacad@email.cz.
Kursy pořádají: Hudební lahůdky, z.s. ve spolupráci s Českou loutnovou společností, z.s.
Za ochotu a milou spolupráci děkujeme zámku Kunín (pan kastelán Jaroslav Zezulčík, muzeum Novojičínska), farnosti Kunín (Mons. Dr. Alois Peroutka), restauraci U Dobré hraběnky a správě Školního zemědělského podniku Nový Jičín při VFU Brno.
OHLASY V MÉDIÍCH:
Zámek Kunín hostil mezinárodní kurz interpretace barokní a renesanční hudby | Celý MS kraj | Zprávy | POLAR TV
Události v regionech – Události v regionech (Ostrava) | Česká televize (ceskatelevize.cz)
LEKTOŘI A SÓLOVÉ TŘÍDY (lektoři, kteří přislíbili účast):
Beatriz Lafont Murcia (ES) – sólový zpěv, kastaněty
Během výuky se bude lektorka věnovat skladbě a interpretovi jako celku po stránce hudební interpretace, vokální techniky, výslovnosti, rétoriky a přednesu textu. To vše má za cíl autentičtější provedení skladby a spokojenost a sebedůvěru studenta připraveného zkoumat své vlastní možnosti. Výběr repertoáru může sahat od pozdní renesance po Mozarta. Preferován je sólový vokální repertoár raně barokní Itálie a renesanční Anglie a Španělska. Pracovat budeme na ornamentaci a stylistických aspektech (messa di voce, trillo, gruppo, esclamazione, ribattuta di gola, cascata, diminuce, atd.).
Beatriz Lafont pochází z Valencie, kde studovala hru na kytaru a zpěv na Conservatorio Profesional de Música a Conservatorio Superior de Música Joaquín Rodrigo. Během studia získala třetí cenu na mezinárodní soutěži V Certamen de Guitarra „Luys Milán“ (L’Olleria), cenu pro nejlepšího valencijského umělce a cenu publika.
Za podpory stipendia Instituto Valenciano de la Música se přesunula do Nizozemí, kde studovala bakalářský i magisterský program ve zpěvu staré hudby na Koninklijk Conservatorium v Haagu se zaměřením na raně barokní italskou hudbu a vlastní doprovod na theorbu. Zpěv studovala u Rity Dams, Michaela Chance, Jill Feldman a Petera Kooije, hru na theorbu u Mika Fentrosse a Joachima Helda. Navštěvovala také mistrovské kursy renomovaných hudebníků jakými jsou kupříkladu Robert Expert, Marta Almajano, Cristina Miatello, Evelyn Tubb, Lambert Climent, Stephen van Dyck, Johannette Zomer, Fred Jacobs a Margreet Honig.
Vystupovala napříč Evropou s ansámbly jako La Romanina, Harmonia del Parnàs, La Sfera Armoniosa, Musica Poetica, La Academia de los Nocturnos, Le Jardin Secret, Collegium Musicum Den Haag a Música Temprana na různých festivalech jako jsou Festival de Música Antigua de Peñiscola, Festival de Música Antiga: Música, Història i Art (Valencia), Fringe Festival Oude Muziek (Utrecht), Festival Classique (Haag), Festiwal Twórczosci Religijnej (Żory), Dag Oude Muziek (Bilzen), Edizione Pievi & Castelli in Musica (Itálie), Hudební lahůdky (Brno) a Kasteelconcerten (Nizozemí). Pravidelně vystupuje v rádiu a nahrává CD s četnými ansámbly.
Historický i klasický zpěv vyučuje soukromě, ale také na různých institucích jako Conservatori de Música Isaac Albéniz (Girona). Od roku 2014 vyučuje na Mezinárodní letní škole staré hudby ve Valticích.
Vyučovací jazyky: EN, IT, ES.
***
Maria Christina Cleary (IR / IT) – harfa, basso continuo
Výjimečná harfistka Maria Christina Cleary z Irska je označována za “skutečnou virtuosku”, “brilantní hráčku” a “průkopnici dobové harfové praxe”. Je známá svými improvizačními schopnostmi a důmyslnou hrou basso continuo, spojenou se zvláštní péčí o vytvoření krásného zvuku.
Maria pochází z Irska, vyrůstala obklopena irskou hudbou a zároveň získala klasické hudební vzdělání ve hře na klavír, zobcovou flétnu, harfu a zpěv. Byla členkou souboru Capriol Consort Dublin, vedené Doris Keoghovou na Royal Irish Academy of Music. Studovala harfu na College of Music Dublin u Mercedes Garvey a později začala studovat psychologii na Trinity College Dublin. Harfu studovala na Koninklijk Conservatoriums v Haagu a Bruselu (Susanna Mildonian). Během studia se její mysl otevřela mnoha druhům hudby: soudobé, elektronické, jazzové, experimentální hudbě s netónovými a mikrotónovými systémy ladění.
V roce 2016 jí byl udělen doktorát na The Academy of Creative and Performing Arts (ACPA), Leiden University.
Specializuje se na historické harfy, hraje na jednořadé středověké harfy, italskou (arpa doppia), španělskou (arpa de dos ordenes), německou (Davidsharffe) a velšskou barokní chromatickou harfu a na harpe organisée z 18. století, vyvinula několik inovativních ladění pro provozování středověké a renesanční hudby.
Již více než patnáct let vystupuje Maria pravidelně s Davide Montim pod názvem Arparla, duo houslí a harfy, které se specializuje na repertoár ze 17. až 19. století.
Maria vyučuje harfu, improvizaci a komorní hudbu na seminářích, mistrovských kurzech a uměleckých pobytech po celém světě, mimo jiné na Guildhall School of Music London, konzervatořích v Singapuru, Brisbane, Sydney, RMIT Melbourne, Benátkách, Padově (2005-2008), Krakovské akademii, Sibeliově akademii v Helsinkách, Akademii v Oslu, Oberlin College Ohio, Case Western Cleveland a na Juilliard School of Music v New Yorku. Působí jako pedagog na konzervatořích ve Veroně a Vicenze v Itálii a na Haute École de Musique de Genève.
Publikovala v časopisech Early Music, Basler Jahrbuch a American Harp Journal a v blízké budoucnosti ji čekají další publikace.
Vyučovací jazyky: EN, DE, NL, ES, IT, FR, PT.
www.arparla.it
***
Marta Kratochvílová – barokní a renesanční traverso, zobcová flétna, historicky poučená interpretace na moderní příčnou flétnu
Třída je určena zejména pro hráče na barokní nebo renesanční traverso, stejně jako hráče na moderní příčnou či zobcovou flétnu se zájmem o historicky poučenou interpretaci s možností vyzkoušení autentického nástroje. V rámci třídy bude probíhat individuální výuka a souborová hra barokního a renesančního repertoáru (nástroje budou poskytnuty).
Marta Kratochvílová studovala hru na flétnu na Konzervatoři v Pardubicích a poté na JAMU v Brně. V roce 2000 zahájila studium ve Francii na Conservatoire National de Région de Strasbourg, kde se specializovala na historické příčné flétny a komorní hudbu. Zúčastnila se mistrovských kursů a stáží vedených významnými osobnostmi jako Paul McCreesh, Barthold Kuijken, Jan-Latham Koenig, Sir Neville Marriner. Ve Francii až do roku 2010 intenzivně působila jako hráčka na barokní a renesanční příčnou flétnu v souborech Le Parlement de Musique, Bohemia duo, se souborem NotaBene. V rámci renesančních workshopů (Ferrara, Mnichov, Stuttgart, Basilej) pravidelně účinkovala s Consortem renesančních fléten ze Strasbourgu.
V současnosti žije v ČR a pravidelně koncertuje po celé Evropě. Realizuje především komorní a sólové projekty s umělci jako Aline Zylberajch, Christophe Coin, Jan Čižmář, Karel Fleischlinger, Marian Friedl, Martin Gester, Joel Frederiksen, Joachim Held, Martin Jakubíček, Petr Kolař, Ján Krigovský, Bettina Pahn, Marcin Świątkiewicz, Marc Vonau, Petr Wagner, či se soubory {oh!} Orkiestra Historyczna, Musica Poetica, RukyNaDudy nebo Plaisirs de Musique, jehož je zakládající členkou. Je také vedoucí consortu renesančních příčných fléten Tourdion. Účastní se projektů Misterios del Amor a Telemannia.
Jako pedagožka s dlouholetými zkušenostmi bývá zvána do porot soutěží i k prezentacím a masterclass po celé Evropě. Vyučuje soukromě hru a dobovou interpretaci na barokní a renesanční traverso, působí také na ZUŠ Varhanické v Brně (moderní a historické příčné a zobcové flétny).
Vyučovací jazyky: CS, FR, (DE), (EN).
***
Davide Monti (IT) – housle
Davide Monti je houslista, který spojuje svou nakažlivou energii s výjimečným talentem naprosto přirozeného interpreta. Jako režisér, sólista, koncertní mistr a komorní hráč je jeho hra popisována jako “fenomenální”, s “neuvěřitelnou svěžestí”, kde “vše působí mimořádně spontánně a organicky”. Mezi jeho nahrávky patří Vivaldiho Čtvero ročních období, které byly recenzovány jako “rozhodně jedna z nejlepších verzí tohoto desetiletí”.
Davide, který vystudoval konzervatoř v Parmě a Veroně, působil jako vedoucí/sólista mnoha souborů po celém světě, včetně European Baroque Orchestra (EUBO), Il Tempio Armonico, Accademia Arcadia Australia a Ensemble Elyma, Tafelmusik Toronto, Les Voix Humaines Montreal, Camerata Brisbane, Kore v Polsku a Arparla s harfistkou Marií Christinou Cleary.
Davide se zaměřuje na umění improvizace, v němž se zkušenost s extemporální komunikací podobá jiným uměleckým formám, jako je divadlo, tanec, šerm a drezúra. Partituru považuje za plátno, na němž je každé představení jiné a životně důležité.
Davide vyučoval improvizaci v rámci historicky poučených postupů v Evropě, Kanadě, Asii a Austrálii a je uměleckým ředitelem projektu International School of Improvisation – Helicona, který vyučuje hudební improvizaci v rámci multidisciplinární perspektivy, což vede ke komplexnímu a fascinujícímu systému strategií. Projekt Helicona byl nedávno oceněn organizací REMA (European Network for Early Music) jako přeshraniční projekt roku.
Davide, v současnosti učitel barokních houslí na konzervatoři ve Firenze, rád hovoří se svými houslemi – od Giuseppe Guadagniniho z druhé poloviny 18. století.
Teaching languages: EN, FR, IT, (ES).
www.arparla.it
***
Cristian Gutiérrez (CL), Jan Čižmář – loutna, kytara, vihuela, theorba a další drnkací nástroje, basso continuo
Na kurs jsou zváni kromě loutnistů a hráčů na barokní kytaru také kytaristé bez předchozí zkušenosti s hrou na historické nástroje. Na místě budou nástroje k zapůjčení. Vítán je libovolný repertoár. Je možné se zaměřit také na zdokonalení v umění hry bassa continua na širokou paletu drnkacích nástrojů – zde jsou nutné základní znalosti harmonie. Lektoři se ve svých třídách kromě hry bassa continua zaměří následovně:
- Cristián Gutiérrez zejména na hru na barokní kytaru a vihuelu, především na španělský a jihoamerický repertoár. V jeho třídě jsou však vítání také hráči na theorbu, renesanční kytaru a renesanční loutnu s jakýmkoliv repertoárem.
- Jan Čižmář na hru na barokní a renesanční loutnu, mandoru a theorbu. Bude se věnovat také výuce ansámblové hry v renesančním loutnovém a smíšeném consortu.
Basso continuo – Přístup k realizaci bassa continua je individuální a vychází jednak z osobnosti interpreta, ale i z možností jeho nástroje. Flexibilní tým pedagogů nabízí pestrý pohled na problematiku a nové informace pro každého, i již zkušeného hráče. Výuka bude probíhat ve skupinách hráčů s podobným zaměřením. Důležité bude vzájemné sdílení zkušenosti a zážitků z praxe stejně jako uvedení teoretických traktátů v život.
Cristian Gutiérrez je jedním z nejvýznamnějších chilských interpretů staré hudby. Narodil se v Santiagu de Chile, kytarová studia absolvoval pod vedením profesora Ernesta Quezadase na hudební konzervatoři Universidad de Chile, kde byl nejlepším studentem třídy a studium ukončil s nejvyšším vyznamenáním udělovaným univerzitou. Začal studovat loutnu, vihuelu a barokní kytaru a získal stipendium od Fundación Andes na cestu do Španělska, kde pokračoval ve stipendijním studiu u Juana Carlose Rivery a Xaviera Diaz-Latorreho. Magisterské studium hudby získal na Královské konzervatoři v nizozemském Haagu pod vedením Joachima Helda a ukončil je s nejvyšším vyznamenáním a Zvláštní cenou.
Cristian Gutiérrez nahrál více než 15 alb a podílel se na nahrávkách a rozhlasových vysíláních z různých zemí a regionů: Gutrez Gutrez se zúčastnil mnoha vystoupení v Koreji, Španělsku, Spojených státech, Francii, Anglii, Holandsku a Portugalsku. Jako sólový umělec i jako člen různých hudebních skupin spolupracoval s významnými interprety staré hudby, jako jsou Aarón Zapico, Monica Huggett, Bruce Dickey, Gabriel Garrido, Charles Toet, Manfredo Kraemer, Michael Chance, Pedro Estevan, Ventura Rico a další. Hrál v Chile, Argentině, Belgii, Bolívii, Kolumbii, Koreji, Španělsku, Spojených státech, Francii, Řecku, Holandsku, Izraeli, Itálii, Norsku, České republice, Portugalsku, Švýcarsku, Turquii a Uruguayi.
Jako pedagog působí na Hudební akademii Hudební lahůdky v Praze a pravidelně vyučuje a vede mistrovské kurzy na Akademie für Alte Musik v německých Brémách. Vedl také kurzy v zemích Latinské Ameriky, například v Kostarice, Kolumbii, Bolívii a Argentině.
V letech 2016 až 2018 byl Gutierrez ředitelem programu “Initiation and Improvement of Early Music” na rozšiřujícím oddělení Univerzity Alberta Hurtada.
V současné době je hudebním ředitelem hudebního souboru La Pulsata Trio, který se specializuje na studium a uchovávání koloniální barokní smyčcové hudby, a souboru barokní hudby La Consonancia.
V současné době působí jako akademický pracovník na Univerzitě Alberta Hurtada v Santiagu de Chile, kde je ředitelem studijního programu “Superior Interpretation in Early Music”. Od roku 2020 působí jako akademický pracovník na konzervatoři Universidad de Chile v magisterském programu.
Vyučovací jazyky: ES, EN, IT, FR.
https://cristiangutierrez.cl
Jan Čižmář je všestranný umělec zabývající se hrou na historické drnkací nástroje. Se soubory jako např. Royal Concertgebouw Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestra of the Eighteenth Century, Rotterdam Philharmonic Orchestra či Capella Cracoviensis a pod dirigenty jako Frans Brüggen, Christopher Hogwood, Giovanni Antonini, Yannick Nézet–Séguin či Christina Pluhar pravidelně účinkuje v Evropě, Asii a USA. Vystupuje také jako sólista s barokním a renesančním repertoárem. Pod jeho uměleckým vedením působí soubor Plaisirs de Musique. Je členem projektu Misterios del Amor.
Po ukončení studia hry na kytaru a muzikologie v rodném Brně odešel do Londýna studovat na Royal College of Music, kde se začal věnovat hře na loutnu ve třídě Jakoba Lindberga. Ve studiu pokračoval na Královské konzervatoři v Haagu, kde jeho učiteli byli Nigel North, Joachim Held, Mike Fentross a Christina Pluhar.
Byl zakladatelem a šéfredaktorem českého kytarového časopisu Kytara a pravidelně přispívá i do dalších hudebních periodik. Intenzivně se také věnuje ediční a badatelské činnosti v oblasti staré hudby.
Jan Čižmář v současnosti pedagogicky působí na Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, na Hudební akademii Karola Szymanowského v Katowicích v Polsku, na JAMU v Brně, na Konzervatoři v Českých Budějovicích a na ZUŠ V. Kaprálové v Brně. Hru na loutnu a příbuzné nástroje vyučoval také na Akademii staré hudby při FF MU v Brně, jako hostující pedagog pak na Hudební universitě Fryderyka Chopina ve Varšavě, Hochschule für Künste Bremen a Koninklijk Conservatorium Den Haag. Pravidelně vyučuje na kursech a masterclass v Evropě i zámoří.
Vyučovací jazyky: CS, EN, PL, DE, (FR).
***
Marc Hervieux – zobcová flétna
Marc Hervieux studoval hru na zobcovou flétnu na konzervatoři ve Štrasburku. Vzdělával se u takových hudebních osobností, jako jsou Jean-François Alizon, Hugo Reyne, Marcos Volontario, Jean-Pierre Pinet, Gilles de Talhouët a Christine Bayle.
V roce 1997 založil soubor barokní hudby Le Masque, s nímž rád spojuje hudbu s dalšími formami uměleckého vyjádření, barokním i současným tancem, divadlem, vypravováním příběhů a poezií.
S Le Masque vystupuje Marc Hervieux ve Francii i v zahraničí (Německo, Rakousko, Polsko, Česká republika, Itálie, Řecko, Rusko, Libanon, Palestina, Izrael, Indie). Od roku 2008 pořádá Le Masque ve Štrasburku koncertní sezónu s pestrou škálou programů. V roce 2022 natočil se skupinou Le Masque album “Autour de Jacob van Eyck, le rossignol d’Utrecht”. V posledních několika letech Marc Hervieux spolu s akordeonistou Bogdanem Nesterenkem rozvíjí duo “Dialogue insolite”, kterému v roce 2018 vyšlo CD s německými sonátami z 18. století.
V roce 2005 založil Akademii barokní hudby v Neuwiller-lès-Saverne a v roce 2010 při ní vznikl Festival “Les Rencontres Baroques”.
Marc Hervieux vyučuje hru na zobcovou flétnu na konzervatoři v Mulhouse. Jako angažovaný hudebník vede také workshopy, jejichž cílem je zvýšit povědomí o barokním repertoáru u osob se zdravotním postižením a pravidelně vyučuje na mistrovských kurzech v zahraničí.
***
Marian Friedl – koncovka, zobcová flétna a další dechové a obecně lidové nástroje – konzultace
Se svým svobodným přístupem k hudbě všech žánrů nabízí Marian konzultace hráčům na zobcové flétny a další dechové i jiné nástroje. Obzvláště vhodné pro studenty a pedagogy konzervatoří, jako inspirace a praktické setkání s méně obvyklými improvizačními a lidovými styly. Lektor bude zodpovídat také otázky technického rázu týkající se hry na zobcovou flétnu a další dechové nástroje, ale jeho doménou jsou také některé nástroje strunné. K vyzkoušení bude i svobodný nástroj par excellence, alikvotní flétna.
Marian Friedl, hudebník, etnomuzikolog, pedagog, je členem několika hudebních projektů různého zaměření, v nichž zpívá, hraje na kontrabas, lidové flétny, dudy, klarinet, malý cimbál a další nástroje. Účinkuje na více než dvou desítkách CD, často s předními interprety české či zahraniční scény. V roce 2014 nahrál například album NOCZ and Iva Bittová (Hevhetia), v roce 2016 Divé Husy s Jitkou Šuranskou a Martinem Krajíčkem (nominováno na hudební cenu Anděl 2016) či v tomtéž roce album Mateřština s Jiřím Slavíkem (Anděl 2016 v kategorii world music). Svou osobní vizi moravské world music vtělil do autorského projektu Beránci a vlci, jehož stejnojmenné album získalo ocenění Anděl 2017 v kategorii folk. V roce 2019 mu vyšla sólová deska Beskydská Odysea (Indies Scope), neofolklorní projekt Píseň ZEMĚ (Animal Music), jako sideman účinkuje také na albech norsko-české formace NOCZ and Choir (Hevhetia) či projektu Slovak Dances skladatele a dirigenta Petra Breinera (Naxos). Je součástí projektu Misterios del Amor a Telemannia.
ANSÁMBLY A WORKSHOPY:
El Siglo de Oro – Cristian Gutiérrez, Beatriz Lafont Murcia
Workshop zaměřený na vokální a instrumentální hudbu španělského Zlatého věku, tedy 16. a 17. století. Jde o období, kdy ve Španělsku vzkvétalo umění a literatura; bylo to důsledkem územního sjednocení Španělského království katolickými monarchy, přívaly zlata pocházejícím z nově objevené Ameriky, vstupem habsburské dynastie na španělský trůn a ovládáním Říše kde Slunce nikdy nezapadá.
Vítáni jsou zpěváci a hráči na všechny nástroje (housle, viola da gamba, flétny/dechové nástroje, drnkací nástroje, cembalo, varhany). Přesný program bude sestaven pro aktuální kombinaci účastníků a bdue obsahovat díla skladatelů jako Luis de Narváez, Diego Ortiz, Pedro Guerrero, Andrea Falconiero, Stefano Landi, Codex Trujillo, Andrea Falconiero.
Plánovaná hodinová dotace: 15 lekcí (cca 5 x 120 minut).
Improvizace – Davide Monti
Základy historické improvizace na historických harmonických schématech a jejich další rozpracování formou rytmických variací doplní vrstva svobodné improvizace a vlastního sebevyjádření. Kurs nabízí mimořádné setkání se dvěma osobnostmi improvizace.
Hranice jako inspirace, limit i výzva! S jakými hranicemi se v hudbě potýkáme a činí nás jejich dokonalá znalost svobodnějšími při sebevyjádření? Potřebujeme vůbec nějaké hranice, nebo je lepší se ničím nelimitovat a vytvářet absolutně svobodnou hudbu? Existuje to vůbec, nebo je to jen hra nás samých pro sama sebe? Ale nekomunikuje-li hudba s druhým, je to hudba? Za jakých okolností hudba komunikuje tak, že díky ní překračujeme hranice mezi lidmi, kulturami, prostorem a časem? Tyto a mnohé další otázky budou kladeny v třídě improvizace, v níž se seznámíme s historickými mantinely, prozkoumáme hranice hudby i nás samých a vyzkoušíme si různé způsoby tvorby hudby v reálném čase.
Plánovaná hodinová dotace: 16 lekcí (cca 4 x 180 minut).
Kastanětový workshop – Beatriz Lafont Murcia
Pro zájemce o hru na kastaněty a španělskou hudbu obecně. Lektorka představí podle úrovně účastníků základy i pokročilé techniky hry na tento nástroj. Výuka bude probíhat v angličtině. Předběžně je plánována realizace workshopu spíše v první polovině týdne a výstup workshopu bude začleněn do provedení projektu El Siglo de Oro (12.8.).
Plánovaná hodinová dotace: 8 lekcí (cca 4 x 90 minut).
Renesanční traversový consort – Marta Kratochvílová
K dispozici budou nástroje (STTTB, A=415Hz) z pařížské dílny Ph.-A. Dupré. Repertoár a možnosti použití vlastního nástroje budou domluveny s předstihem.
Plánovaná hodinová dotace: 10 lekcí (cca 5 x 90 minut).
Flétnový soubor – Marta Kratochvílová
Ansámblová hudba pro všechny flétnisty (otevřeno i jiným nástrojům). Repertoár a Vaše nástrojové vybavení budou domluveny s předstihem.
Plánovaná hodinová dotace: 8 lekcí (cca 4 x 90 minut).
Loutnový a harfový consort – Jan Čižmář, Maria Christina Cleary, Cristian Gutiérrez
Workshop zaměřený na souborový instrumentální repertoár pro drnkací nástroje – loutny, kytary a harfy. Podle počtu a nástrojů přihlášených bude skupina ponechána vcelku nebo rozdělena mezi jednotlivé lektory. Na programu bude jak renesanční tvorba z loutnových pramenů (Codex Jacobides, Attaignant, Vallet), tak barokní repertoár (Losy, Murcia). Nástroje k zapůjčení po předchozí domluvě.
Plánovaná hodinová dotace: 10 lekcí (cca 5 x 90 minut).
Dětská (mládežnická) třída – v jednání
Rádi bychom i našim ratolestem zajistili zajímavě a inspirativně strávený čas. Po rocích improvizace na tomto poli se domníváme, že nastal čas k tomu přistoupit zodpovědně a kreativně. Budeme rádi za návrhy a komentáře.
(…a další)
PŘEDREGISTRACE – NABÍDKA PLATNÁ DO KONCE ROKU 2023
Základní paušál 1.980 Kč zahrnuje
- 8 lekcí ansámblu/workshopu / dle výběru nebo
- 4 lekce ansámblu/workshopu a 1 individuální lekci nebo
- 2 individuální lekce
- Vstup na koncert lektorů
- Možnost vystoupení na koncertě účastníků (po domluvě s lektorem)
Délka jedné lekce: nejméně 40 minut.
Počet lekcí v jednotlivých blocích ansámblové výuky je určen pro každou třídu individuálně. Plánujeme Vaši účast na všech lekcích a vystoupeních Vámi zvoleného ansámblu. Výjimky jsou možné pouze domluvě s lektorem.
Na další lekce nad rámec základního paušálu se bude možné přihlásit po spuštění přihlašování začátkem roku 2024.
Sleva z ceny lekcí nad rámec základního paušálu: 20% pro studenty do 26 let, 20% pro členy ČLS (slevy je možné kombinovat).
Nabízíme také stipendia pro potřebné ve formě slevy nebo dodatečných lekcí. Neváhejte nás kontaktovat s dotazy.
Pasivní účastník má v ceně základního paušálu neomezený vstup na všechny lekce a koncerty.
VÝUKA: (2.)3. – 10.(11.) 8. 2024
Výuka probíhá celodenně podle předem určeného harmonogramu v prostorech zámku.
Otevření ansámblových tříd bude záviset na dostatečném počtu účastníků. Repertoár pro ansámbly určí lektoři s dostatečným předstihem.
Součástí kursu jsou koncerty lektorů a účastníků kursu na zámku v Kuníně a v blízkém okolí – bude upřesněno.
UBYTOVÁNÍ:
Nabízíme možnost ubytování v internátních budovách VFU Brno ŠZP Nový Jičín, přímo v Kuníně, vzdálených pouhých 250 m od zámku. Jedná se o 3 – 6 lůžkové pokoje se společným sociálním zařízením a kuchyňkou na chodbě. Pokoje se snažíme neobsazovat plně. Cena za osobu a noc bude upřesněna začátkem roku 2024 (v roce 2023 to bylo 260 Kč).
Rádi také doporučíme penziony v okolí, které jsou však již většinou v dojezdové vzdálenosti autem nebo na kole.
STRAVA:
V restauraci u Dobré hraběnky přímo na zámku www.dobrahrabenka.cz.
Snídaně: bufetové stoly
Oběd: polévka + výběr z nabídky 3 hlavních jídel
Večeře: výběr z nabídky 3 hlavních jídel
Objednávka jídel předem z jídelníčku, který zašleme účastníkům s předstihem. Nabídka zohledňuje také většinu specifických diet. Cena jídel bude upřesněna začátkem roku 2024.
PŘEDREGISTRACE – NABÍDKA PLATNÁ DO KONCE ROKU 2023
Přihlašování přes online formulář bude spuštěno začátkem roku 2024, po zveřejnění kompletního ceníku. Předpokládáme mírné navýšení oproti roku 2023, proto nabízíme možnost předregistrace úhradou základního paušálu platného v roce 2023 – 1980 Kč. Předregistrovaní účastníci mají místa na kursu garantované.
Vyplňte a odešlete online přihlášku (googleform). Informace k platbě Vám zašleme obratem po obdržení přihlášky. Přihlášku považujeme za závaznou po úhradě poplatku, nejpozději 31. 12. 2023.
V případě zrušení kursů ze strany organizátora budou platby vráceny v plné výši. Vrácení platby z důvodu stornování přihlášky ze strany účastníka bude řešeno individuálně.
Organizátoři kursu:
HUDEBNÍ LAHŮDKY, z. s.
Kociánka 69/25b, CZ-612 00 Brno, IČO: 22719458
web: www.h-l.cz/about
Kontaktní e-mail pro informace ke kursům: musacad@email.cz
Bankovní spojení (platby za letní kurs): Fio banka, a.s., Praha, BIC: FIOBCZPPXXX
účet v Kč: Číslo účtu: 2000181883/2010 IBAN: CZ6020100000002000181883
účet v €: IBAN: CZ2220100000002600181887
a
ČESKÁ LOUTNOVÁ SPOLEČNOST, z. s.
Kociánka 69/25b, CZ-612 00 Brno, IČO: 07090188
e-mail: czlutesociety@gmail.com, web: www.lute.cz, Facebook: lute.cz